2015. május  29-én reggel 5 vállalat (E-on Hungária Zrt., KPMG Hungária Kft., Samsung Electronics Magyar Zrt., Vodafone Magyarország Zrt., Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt.)közel 100 munkatársa a Hármashatárhegyen találkoztak, hogy egy napot együtt töltsenek a 2015. évi nemzetközi Give and Gain Day a vállalati önkéntesség napja alkalmából.

 

2013 óta szervez az Önkénes Központ Alapítvány az Adásnap keretében olyan vállalati önkéntes programot, ahol több vállalat munkatársai egy időben egy helyen végeznek önkéntes tevékenységet.

 

 

Az idei közös vállalati önkéntes nap keretében a Hármashatárhegy Zöld Bázison dolgoztak az önkéntesek. A nap során szemetesek készültek és kerültek elhelyezésre, a Zöld Bázis területén épült a legkisebb kirándulók számára játszótér. Az önkéntesek megtisztították a szeméttől és a ránőtt növényzettől valamint az állagmegóvás érdekében lefestették a hegytetőn lévő légvédelmi bázisokat.  A Pilisi Parkerdő Igazgatóság munkatársai segítségével a decemberi jegesedés okozta kárenyhítésben nem csak a vállalatok munkatársai vettek részt önkéntesként, hanem a Cserhát Mentőkutyás Egyesület munkatársai is. Az önkéntesek készítettek 3 új kanadai padot is ami az erdei iskola előtt került elhelyezésre így a megfáradt kirándulóknak is pihenési lehetőséget teremt. A lelkes, de fáradt önkéntes csapat az ebédjét a Hangár Bisztró teraszán fogyasztotta. A nap meglepetését a Cserhát Mentőkutyás Egyesület szolgáltatta a munkában megfáradt önkénteseknek egy mentőkutyás bemutatóval.

 

 

Kellemes és hasznos napot töltöttek együtt a cégek munkatársai, bízunk benne, hogy jövőre még többen csatlakoznak a kezdeményezéshez.

 

 

A program szervezésében és lebonyolításában a Tettrekész Senior Önkéntes Klub tagjai segítették az Önkéntes Központ Alapítvány munkáját.

 

 

„Magyarországon a HBLF 2011-ben, az Európai Unió Önkéntesség Évében hirdette meg először a HBLF AdásNapot, melynek során 12 vállalat, 800 munkavállalója végzett önkéntes munkát. A 2014-ben negyedik alkalommal meghirdetett kezdeményezés sikerességét bizonyítja, hogy 20 vállalat 826 dolgozója gondolta és érezte úgy, hogy részesei szeretnének lenni a helyi közösségeket segítő globális kezdeményezésnek. A 20 együttműködő partner segítségével pedig 6592 érintett számára végeztek hasznos munkákat.”